söndag 9 oktober 2011

Bokbloggsjerka

Surfade runt lite grann och hittade någonting som verkade jätteintressant en Bokbloggsjerka
Som i korthet innebär att varje vecka svarar man på en fråga och sen lämnar man en kommentar under det ursprungliga inlägget och på så sätt hittar man nya bloggare som gillar böcker och annat relaterat. Kanonkul.

Frågan den här veckan är:
Läser du helst bokserier eller föredrar du fristående böcker eller kanske en mix av båda?


Jag gillar serier men är inte så förtjust i serier med en kliffhanger i slutet. Det är någonting jag bara tycker är irriterande, jag väl ändå ha ett någotsånär slut sen får det gärna vara frågor som är obesvarade. Gillar även att läsa böcker i serien lite hipp som happ att det inte ska spela allt för stor roll om man råkar läsa bok tre men inte läst den tidigare delen. Ungefär som Peter Robinson och hans deckarserie om kommisarie Alan Banks.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar när en bok slutar med en rejäl cliffhanger och då är det bra om nästa del står redo här hemma. Om den inte gör det, eller ännu värre att den inte har kommit ut ännu, då blir det en jobbig väntan.

    När jag hittar riktigt bra böcker försvinner resten av världen men som tur var så gör det ingenting då jag är en stjärna på att prioritera och en riktigt bra bok vinner nästan alltid :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med jerkan! Gillar deckare i form av bokserier, men annars föredrar jag fristående böcker.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du gillar min blogg! :) Ja, det känns verkligen som att vi gillar typ samma sorts böcker, så jag kommer nog återkomma hit snart också ;) Tänkte försöka hinna med Just Kids mellan alla recensionsexemplar snart, jag också :)

    SvaraRadera