torsdag 13 oktober 2011

A book you thought you wouldn't like but ended up loving.

En bok som jag inte trodde skulle tycka om men i slutända älskade. Det måste vara den lättaste i den bemärkelsen att när jag läste igenom utmaningarna så var det här den som det direkt dök upp en bok i huvudet på mig. Det är Lionel Shrivers bok Vi måste prata om Kevin. En bok som jag var nära att ge upp för att jag tyckte den var lite väl seg och att vara tonårsmorsa med ett barn man inte vill ha och en make man inte längre lever med är väl inte direkt någonting spännande eller något som jag kan relatera till men ibland har jag fel och är glad att jag läste den och det kan vara en böckerna som har berört mig på djupet och kan plocka ut ur minnet stora delar av handlingen utan att tänka allt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar