torsdag 29 september 2011

Day 01 – The best book you read last year.

Krävs lite fundering och lite undersökning ifrån boktipset, har relativt kort minne och som jag minns det var 2010 ett år med inte allt för mycket lästa böcker även om storleken på min bokhylla förmodligen inte håller med. Beror även på hur man väljer att definiera den "bästa" boken. Jag har mina bebisar som jag gärna läser om flera gånger kanske inte för att dom är de allra bästa rent litterärt men jag mår bra av att läsa dom och det tar inte allt för mycket tankekraft att läsa som till exempel nästan allt med Jane Green eller Marian Keyes. Så även om det är böcker jag återkommer till skulle jag aldrig säga att det är bäst. Men om det ska vara en bok jag läste första gången förra året och som jag både uppskattade när jag läste den gav ett bestående intryck så är det Donna Tartt och  Den hemliga historien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar