onsdag 28 december 2011

Boksug

Det är intressant det där hur det går upp och ner med bokläsandet. Ibland slukar jag böcker på löpande band ibland kan jag inte läsa mer än 15-20 sidor innan jag tappar intresset för boken. När jag är nere i såna svackor brukar jag läsa om böcker jag redan läst och böcker som gör mig glad. En sån serie är böckerna om Sookie Stackhouse: lätt, underhållande, lite spänning och kärlek. Sånt som man ibland kan behöva i tillvaron och kanske särskilt i böckernas värld. Men håller nu på med mitt senaste fynd ifrån Myrorna Peter Robinsons I ondskans spår en bok ur serien om kommissarie Banks. En av mina favoritserier även om det är lite frustrerande att de på svenska inte är översatt i kronologisk ordning och att jag därför har läst böckerna lite hipp som happ även om varje bok går väldigt bra att läsa fristående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar